دوشنبه 19 مهر 1400 / 08:21|کد خبر : 4506|گروه : سياسي

اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال آب روستایی در بانه/ ۵ مخزن احداث و تکمیل شد

اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال آب روستایی در بانه/ ۵ مخزن احداث و تکمیل شد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با هدف کاهش مشکلات کمبود آب در نقاط روستایی بانه اقدامات گسترده ای طی سال جاری انجام شده است.

به گزارش آربابا خبر، علیرضا تخت شاهی گفت: در حال حاضر تامین آب تمامی۱۰۰ روستای تابعه شهرستان بانه از طریق منابع زیرزمینی چاه و چشمه انجام می شود.

وی افزود: کاهش نزولات آسمانی موجب افت آب سفره های زیرزمینی از قبیل منابع اصلی چاه و چشمه شده است و در بعضی از نقاط، منابع آبی زیرزمینی کاملا خشک و یا فاقد آبدهی مناسب شده اند که در نهایت باعث افزایش تعداد روستاهای دارای تنش آبی در سال جاری شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار کرد: به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب کردستان در راستای کاهش اثرات تنش آبی در روستاهای شهرستان بانه اقداماتی را در سال جاری انجام داده است.

تخت شاهی ادامه داد: احداث و تکمیل 5 مخزن به ظرفیت کلی 1000 متر مکعب، بازسازی 2 مخزن، تجهیز 6 واحد ایستگاه پمپاژ و چاه جدید، احداث 40 کیلومتر خط انتقال آب، اصلاح و توسعه ۶ کیلومتر شبکه آب و حفر ۲حلقه چاه جدید از مهمترین اقدامات آبفا در روستاهای شهرستان بانه بوده است.

وی یادآور شد: همچنین تامین آب شرب سالم و پایدار ۶ روستا، تعویض 11 الکتروپمپ فرسوده با نو و تعمیر 9 الکتروپمپ، کف شکنی 3 حلقه چاه، راه اندازی و تجهیز مجدد 3 عدد پمپاژ چاه خارج از مدار و بهسازی 4 عدد چشمه و آبرسانی سیار به روستاهای دارای تنش آبی از دیگر مواردی بوده که با هدف کاهش تنش آبی در حوزه روستایی بانه اجرا شده است.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی